Nezastavitelní češi se vrací do pekla

DakarNormální lidé obvykle nechtějí přijít do pekla. Ne úplně normální lidé, kteří již „okusili z pekelné hostiny," se naopak snaží peklu vyhnout. Jak si tedy vysvětlit, že závodníci, kterým většina lidí předpovídala konec závodění, se chtějí vrátit na místo činu?

Tam, kde před rokem málem přišli o život.
Stalo se to 15. dubna 2018, během úvodní etapy závodu Morocco Desert Challenge, do které startovali coby obhájci vítězství z první pozice. Jejich speciál Ford Ranger 200 m před cílem a v rychlosti 180 km/h narazil do břehu neoznačené hluboké jámy a devětkrát se otočil přes střechu. Těch hrůzostrašných 14 vteřin změnilo všechno. Posádka díky bohu vyvázla bez vážnějších zranění a po mnoha náročných měsících je nyní opět v plné kondici a připravena závodit. Naproti tomu závodní speciál musel být znovu postaven prakticky od nuly. Z původního vozu bylo možné použít pouze převodovku a zadní diferenciál. Tomáš s Davidem ale napjali veškeré síly, aby stihli sestavit schůdný rozpočet na opravu Rangera a mohli se 13. dubna 2019 vrátit na start největšího afrického závodu Morocco Desert Challenge 2019.
Otázkou je, zda může bájný Fénix opět povstat z popela? Tomáš Ouředníček a David Křípal jsou odhodláni bojovat ze všech sil. Podle svých slov mají stále „závodní srdce". Jejich motto: „nikdy to nevzdám" se může jevit jako klišé, ale jejich závodní kariéra dokazuje, že to myslí vážně.
Stačí jen zmínit Dakar 2018, kdy Tomáš s tehdy dakarským nováčkem Davidem Křípalem dovezli Rangera do cíle nejtěžšího Dakaru v historii i přes řadu technických potíží a neustálého balancování na hraně odstoupení ze závodu. Jako byla například vysilující neuvěřitelná čtyřiačtyřicetihodinová nonstop jízda v Bolívii.
Česká posádka se ale nevrací do minulosti, soustředí se na budoucnost. V Maroku musí dokončit „rozdělaný byznys"... a buďme si jistí, že udělá maximum, aby si vynahradila loňskou smůlu a opět se postavila do čela podniku Morocco Desert Challenge, druhého největšího pouštního závodu na světě.
Morocco Desert Challenge 2019
Největší závod rallye v Africe a druhý největší závod na světě. Znovu se postavit na start si stanovili na období 11. – 20. dubna 2019 předloňští vítězové Tomáš Ouředníček a David Křípal. Českou vlajku pozvednou mezi 1050 dalšími účastníky závodu z 36 různých zemí.
Opravdovou specialitou této rallye je trať bez zcela nudných a nekonečných přejezdů mezi etapami. To znamená, že náročná 2700 km dlouhá trasa od pobřeží Atlantiku k pobřeží Středozemního moře, bude soubojem o čas od prvního do posledního metru. Závodníci musí čelit různým typům terénu, které Maroko nabízí: písek a duny, skalnaté úseky, řečiště... Ale večer, po dosažení cílové rovinky jednotlivých etap, si můžou vychutnat komfort jednoho z nejpřitažlivějších bivaků v cross-country rallye. Není divu, když je tato událost pod patronací marockého krále – Jeho Excelence Mohammeda VI. A také není divu, že sem letos přichází rekordní počet účastníků. 72 motorek a čtyřkolek, 145 závodních automobilů a bugin a 36 závodních trucků, což z tohoto závodu činí největší kamionovou rallye světa.
MDC ročník 2019:
Přes 200 organizátorů se bude starat o 1051 účastníků z 36 národů.
83 automobilů
62 SSV (SxS) buggy
72 motorek a quadů
34 kamionů
30 automobilů RAID kategorie
Závodní, asistenční a organizační vozidla celkem (včetně 3 vrtulníků): 546 vozidel

Dakar2

    Reklama
  • Kuřice prodej
  • ČSŽ schůze
  • Malirstvi
  • Renovace vany
  • Prodej masa, Vanoce
  • Nábor fotbal
Nahoru