Strojvedoucí, jemuž ujel pozpátku vlak, byl postaven mimo službu

vlak1V minulém týdnu vzrušila veřejnost událost na dráze, kdy jedenáct cestujících zůstalo ve vlaku, který se rozjel bez strojvedoucího.
Ten vystoupil ze soupravy v Martinicích, aby se údajně věnoval opravě, a v tu chvíli se vlak samovolně rozjel a zastavil se až ve Velkém Meziříčí.

Jak uvedly dodatečně dvě cestující, vlak jel dokonce pozpátku. Jejich slova potvrdil tiskový mluvčí drážní inspekce Martin Drápal.
„Osobní vlak (Os 24948) jel z Velkého Meziříčí do Křižanova. Po vzniku mimořádné události se skutečně rozjel ve směru zpět do Velkého Meziříčí,“ uvedl Drápal s tím, že výpravčí po zastavení vlaku zajistil soupravu zarážkami, aby se nerozjela zpět ve směru na Křižanov.
„Při této události nebyl nikdo zraněn a nevznikla žádná hmotná škoda,“ doplnil ještě tiskový mluvčí a dodal, že co se příčin týče, tak šetření Drážní inspekce dosud ukončeno nebylo a předpokládá se, že závěrečná zpráva, kde budou všechny příčiny a okolnosti, bude vydána za několik měsíců. Může to dokonce trvat i více než půl roku.
V jakém stavu vlastně souprava byla, kolik bylo let strojvedoucímu a jestli je ještě v současné době zaměstnancem Českých drah (ČD), eventuálně na jaké pozici nyní pracuje, jsme se zeptali tiskové mluvčí ČD.

„V současné době probíhá vyšetřování mimořádné události, proto nelze sdělovat podrobnosti k tomuto případu. Podle prvotních zjištění je ale velmi pravděpodobné, že příčina byla v individuálním selhání lidského faktoru,“ sdělila tisková mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Podle jejích slov byl motorový vůz v technickém stavu v souladu se schváleným typem a udržován dle platných předpisů výrobce a provozovatele, a žádná skutečnost dosavadního šetření mimořádné události tento fakt nerozporuje.
„Jde o moderní vlak typu RS1 společností Stadler Pankow vyráběný v letech 2011 až 2013. Patří tedy mezi nejmladší a nejmodernější vozidla, jaká vůbec v České republice jezdí. Vůz je vybaven několika nezávislými brzdami, z nichž pneumatické brzdy byly ovlivněny nesprávnou činností obsluhy,“ stojí v odpovědi tiskové mluvčí, „k osobě strojvedoucího lze uvést pouze tolik, že jde o zkušeného zaměstnance, který je od mimořádné události postaven mimo službu strojvedoucího a vykonává jinou práci v depu.“
Text: Iva Horká

ujeti vlaku_foto_z_mista_setreni_DI_Martinice

    Reklama
  • Inzerujete2x
  • Redakce-provoz
  • NKT
  • Rekostav
  • Protisk9/18
  • Slepicky Hrbov
Nahoru