Pod hlavičkou Veřejné dopravy Vysočiny už jezdí první cestující

busNové autobusové linky Jihlava – Velké Meziříčí – Brno nebo železniční spojení Havlíčkův Brod – Pardubice.

Například tyto dvě trasy veřejné dopravy už respektují nové uspořádání regionálních spojů v rámci Veřejné dopravy Vysočiny.

Vzhledem k tomu, že systém Veřejné dopravy Vysočiny nabízející více nových spojů a jednotné odbavování je papírově a logisticky téměř připraven, je postupné začleňování připravených linek logickým krokem, jak ho pomalu začít uvádět do provozu. „Průběžné začleňování konkrétních spojů do nového systému regionální dopravy je účelové. Díky rychlejší připravenosti můžeme eliminovat budoucí skokové a nárazové změny. Pokud si jich veřejnost v tuto chvíli vůbec všimne, vnímá je jako vítané navýšení počtu spojů,“ popisuje aktuální stav ve veřejné dopravě hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.
Na základě zkušeností sdílených se sousedními kraji, bude Kraj Vysočina systém Veřejné dopravy Vysočiny zavádět po etapách. První z nich je začlenění železniční regionální dopravy, které by mělo proběhnout v prosinci 2019. Tato etapa se prolíná se začleněním většiny regionální autobusové dopravy a rozběhnutím odbavovacího systému. Na tuto „metu“ by měla být většina hlavních smluvních dopravců připravena také na přelomu roku.

Poslední třetí etapa bude následovat. Doprovází většinu změn ve veřejných službách, a to ladění systému – Kraj Vysočina, dopravci i cestující se dostanou do nových situací, bude možné používat jednu jízdenku pro přestupy, platit platební kartou, nakupovat jízdenky po internetu. Na všechny tyto skutečnosti si budeme muset zvyknout. Odhadnout, jak dlouho bude třetí fáze trvat není nyní možné.
Systém Veřejné dopravy Vysočiny bude živým organismem, který se bude měnit v závislosti na spokojenosti cestujících, na jejich dopravních potřebách.
Za finální krok Veřejné dopravy Vysočiny je považováno připojení městských hromadných doprav do systému. Nejdále je v tomto případě krajské město Jihlava, jehož dopravní podnik už prověřuje specifikace své dopravní karty – tedy zda se do budoucna může stát přijatelným identifikačním dokladem a současně jízdenkou v rámci celokrajského systému. Pro tisíce lidí vlastnící tuto kartu by se cestování po regionu stalo daleko snadnějším a rychlejším hlavně při odbavování.
Na postupné zavádění Veřejné dopravy Vysočiny nebude mít v prvních fázích vliv připravované vysoutěžení jednotlivých linkových dopravců. Technické možnosti výrobců vozidel a složitá evropská legislativa, kterou se musí Kraj Vysočina v tomto případě řídit, budou mít ve výsledku vliv na to, zda cestující odveze modrý nebo zelený autobus.

-KrÚ-



    Reklama
  • Redakce-provoz
  • NKT
  • Ridic_Coufal
  • Caha– žaluzie
  • Laco
  • Zajezd
Nahoru