Dvě posádky a dvě pódiová umístění v Maďarsku

OurednicekDvojitý úspěch zaznamenal tým ULTIMATE DAKAR Racing v závodě FIA CEZ RiverSide Baja 2021.
Igor Furugláš/Petr Hauptman na voze Toyota Land Cruiser 120 obsadili 2. místo v T2. Mihai Ban / Ion Catalin na voze H3 EVO – Toyota obsadili 1. místo v TH.

 


Šampionát FIA CEZ se za přísných hygienických opatření přestěhoval do Maďarska.
Všichni účastníci se museli prokázat negativním testem a pořadatelé zavedli „bezdotykové“ traťové komisaře. Navigátoři si tak sami museli zapisovat časy do časových karet. I přes deštivé a na Maďarsko nebývale chladné počasí v pátek a slunečnou modrou oblohou v sobotu byla cítit optimistická nálada mezi posádkami i pořadateli. Svět se snad vrací do normálu.
Týmový nováček Igor Furugláš se na svůj druhý závod velmi těšil. Domácí prostředí (Igor pochází z maďarsky hovořící části Slovenska), seznámení se s novými závodníky a typickými maďarskými tratěmi atmosféru ještě umocnilo.
Igor se svým zkušeným navigátorem Petrem Hauptmannem a pod přísným dohledem našeho Tomáše Ouředníčka absolvoval dva tréninky, které skvěle zúročil hned v úvodu závodu.
Igor již po 5 km dojel vůz Toyota Land Cruiser 200 startující 1 minutu před naší posádkou. Oba konkurenční vozy bojovaly těsně za sebou až do cíle a k velké radosti diváků předvedly ukázkové skoky v pískovém lomu.
Výhodná startovní pozice v sobotním měření času při zdolávání 200 km rychlostních zkoušek umožnila slovensko­‑české posádce neustále zrychlovat bez jezdeckých nebo navigačních chyb a dovedla týmovou Toyotu Land Cruiser 120 až na 2. místo ve své kategorii T2 a získala 16 bodů do evropského šampionátu.
V pořadí šampionátu FIA Central Europe Zone se posádka Furugláš/Hauptmann posune na průběžnou 3. pozici.
„První závod v Maďarsku jsem si opravdu užil! Trénoval jsem před ním s Petrem na okruhu a v terénu pod dohledem Tomáše. Dalo mi to opravdu hodně a na Riverside jsem nastoupil mnohem sebejistější. To se přeneslo do celého závodu a tak se nám podařilo vybojovat krásné 2. místo i přes nějakou tu penalizaci… s teamem UltimateDakar jsme si hodně sedli a všichni společně tlačíme Toyotku k výsledkům,“ radostně ohodnotil Igor Furugláš svůj další úspěch.
Tým mechaniků Ultimate Dakar Racing se potýkal ještě s dalším úkolem: servis pro rumunskou posádku staršího týmového vozu H3 EVO s motorem Toyota V6. Neuvěřitelný benzínový atmosférický 4 l motor známý z Toyota FJ Cruiser, Land Cruiser, Tundra nebo HILUX (funguje bez jediné závady již přes 35 000 závodních kilometrů a má za sebou řadu vítězství s Tomášem Ouředníčkem i slavný jihoamerický Dakar) opět vydržel na plný výkon.
Rumunská posádka Mihai Ban / Ion Catalin spolu zažila premiéru. Zatímco Mihai je zkušený pilot, navigátor Ion Catalin, který je populárním rumunským umělcem (CHELOO 16 Hz), byl na svém úplně prvním závodě.
Mechanici týmu dokázali v rekordním čase v předposledním servisu vyměnit zadní diferenciál a posádka tak udržela pozici a ve své kategorii TH si podržela 1. místo.
„Byl to opět skvělý závodní víkend. Bohužel náš Hilux ještě stále prochází velkou řadou úprav po Dakaru, tak jsem si užil naplno svou roli mentora. Byla to i pro mne cenná zkušenost servisovat dva vozy najednou a možnost sledovat závod z vnějšku. Pomůže nám to do budoucna aplikovat různá logistická zlepšení a dobře se připravit na příští Dakar. Posádky si vedly skvěle a jsem na ně moc pyšný. Obrovský dík patří i našim mechanikům za jejich vysoké nasazení,“ okomentoval úspěšné maďarské klání majitel týmu Tomáš Ouředníček
FIA CEZ pokračuje v červnu v rumunském městě Satu Mare, kam tým plánuje vyrazit již se třemi vozy ve třech kategoriích: Toyota Hilux (T1), Toyota Land Cruiser (T2), H3 EVO – Toyota (TH).
Děkujeme, že nám fandíte!
Tým Ultimate Dakar Racing

Dvě posádky a dvě pódiová umístění v Maďarsku (smartemailing.cz)

    Reklama
  • Kuřice prodej
  • ČSŽ schůze
  • Malirstvi
  • Renovace vany
  • Prodej masa, Vanoce
  • Nábor fotbal
Nahoru