Oprava D1 pokračuje nehledě na nouzový stav. Jde o prioritu

modernizace-D1Rekonstrukce dálnice D1 letos pokračuje na sedmi úsecích, celkem by na konci tohoto roku mělo být hotovo 127 kilometrů dálnice, což je přibližně 80 procent z celkové délky plánované modernizace.

První letošní opravy po zimní technologické přestávce zahájili dělníci poslední únorový víkend na úseku u Benešova. Zásadní část prací pokračuje od 6. března, kdy se stavaři vrátili k Velkému Meziříčí a k Mirošovicím.


Na území Vysočiny bude prakticky souvisle 25 kilometrů v uzavírce.
A zatím to vypadá, že práce na šestikilometrovém úseku 19 u Velkého Meziříčí pandemie koronaviru neovlivnila. Zde by mělo být hotovo do konce roku 2020.
„Pokračování modernizace D1 je nyní jednoznačná priorita Ředitelství silnic a dálnic. Zejména v těch úsecích, které jsou rozestavěné. A to i kdyby to mělo znamenat, že se některé jiné stavby zastaví," dodává Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Ostatně i premiér Andrej Babiš již několikrát avizoval, že dálnice bude dokončená v roce 2021, tedy do příštích voleb do Poslanecké sněmovny PČR.
I přes vysokou prioritu museli zhotovitelé přerušit práce například u Mirošovic ve Středočeském kraji nebo u Koberovic na Vysočině. Společnosti Eurovia a Strabag se nyní potýkají s odlivem pracovníků ze zahraničí i s nedostatkem ochranných pomůcek. Naopak, co by mohlo rekonstrukci D1 přát, je snížený provoz na dálnici. Dle slov tiskového mluvčího ŘSD Jana Studeckého se intenzita osobní dopravy na dálnicích snížila o 30 – 40 %.
Hlavním cílem modernizace dálnice je její rozšíření z původních 26,5 metrů na 28 metrů, což se projeví v odstavných pruzích.
Pro řidiče rozšíření znamená v případě nehody či uzavírky možnost vedení provozu v režimu 2+2. Při rozšiřování a zdokonalování povrchu dálnice dochází i k výměnám svodidel, kabelů, které vedou středovým dělícím pruhem, rozšíření nadjezdů i mostů, úpravu odbočovacích i připojovacích pruhů nebo opravu kanalizace.
„V současné době probíhá rozšiřování severního svahu přiléhajícího k Fajtovu kopci, konkrétně sanace a úprava skal. Na samotném dálničním mostě (směr Praha) byl odstraněn povrch až k ocelové mostovce, zároveň bylo obnaženo předpolí mostu. V přední části mostu (K Rakůvkám) už nastoupili svářečské čety k navařování rozšiřujících konzol do středu mostu (pozn. po rozšíření bude mezi mosty jen cca 10 cm mezera). Kolem dálnice také dále proběhly výkopové práce pro umístění nového oplocení dálničního tělesa. Celá dálnice bude po dokončení rekonstrukce oplocená. Se zprůjezdněním rozšířené dálnice (mimo most Vysočina) se počítá na konci června,“ dodalo k tomu ministerstvo dopravy.
Modernizace úseku D1 z Prahy do Brna se blíží do finále v roce 2021. Celkem se bude letos pracovat až na 71 kilometrech dálnice mezi Mirošovicemi a Kývalkou, tedy na všech 7 zbývajících modernizovaných úsecích. Letos se otevře do provozu dalších 37 km (4 úseky) nové D1, celkem tak už bude hotovo 127 kilometrů, což je skoro 80 procent D1 mezi Prahou a Brnem.
Zbývat bude posledních 34 km v příštím roce.
Zprac.: red ML,
zdroj: měúvm a MD

oprava dalnice 2 duben 2020 foto hudkovaoprava dalnice brezen 2020  foto fcb Metrostavoprava dalnice duben 2020 foto mapy

    Reklama
  • Kuřice prodej
  • ČSŽ schůze
  • ČSŽ zájezd
  • Malirstvi
  • Renovace vany
  • Prodej masa, Vanoce
  • Nábor fotbal
Nahoru