Na dálnici u Velkého Meziříčí znovu měří rychlost detekční kamery

kameryOd nedělní půlnoci, tedy z 5. na 6. dubna, byl spuštěn ostrý provoz radarů na měření rychlosti u Velkého Meziříčí. Pokud řidiči překročí stanovenou rychlost 80 km/h, hrozí jim tisícikorunová pokuta.

Po zimní technologické přestávce začala stavební sezona na dálnici D1, se kterou úzce souvisí i opětovné spuštění kamer dohlížejících na dodržování maximální povolené rychlosti.

Zhruba v šestikilometrovém modernizovaném úseku dálnice, mezi sjezdy Velké Meziříčí východ a západ, budou na řidiče znovu dohlížet radary úsekového měření.
„Výstupy z úsekového měření zpracováváme již od roku 2017,“ uvedl pro Českou televizi vedoucí odboru dopravy MěÚ Velké Meziříčí Jiří Pospíchal, „zařízení je ověřené, a policie vydala souhlas s měřením právě od nedělní půlnoci, takže od té doby pojede ostrý provoz.“ Podle Pospíchala agendu zpracovává stále stejný počet lidí, a to celkem 5. Některé pokuty z loňského roku ještě podle jeho slov nejsou zaplacené, ty bude město vymáhat. Nyní po opětovném zavedení měření mohou řidiči, kteří poruší omezenou rychlost, očekávat od samotného měření do cca týdne, že jim přijde výzva k zaplacení pokuty. Prohřešků mírně ubývá ve srovnání s rokem 2017. Tehdy jich bylo přes 22 tisíc případů, loni už jenom přes 11 a půl tisíce. Finance z pokut, které radnice obdrží nyní, by se měly pohybovat za dva měsíce měření zhruba od 15 do 20 milionů korun, dodal starosta města Alexandros Kaminaras.
Dopravně-bezpečnostní akce má za cíl i letos v zúžených úsecích zklidnit dopravu a zároveň chránit dělníky na stavbě. Radary zvyšují plynulost dopravy a také zajišťují bezpečnost pro stavaře. Dodržování povolené osmdesátky si musí řidiči začít pečlivě hlídat od začátku nového týdne.
Ohleduplní řidiči pravidla dodržují, jedou povolenou rychlostí, zbytečně nepředjíždějí a omezením projedou bez problémů. Vedle toho je tu však malá skupinka bezohledných, která pravidla vědomě nedodržuje a riskuje život svůj i všech okolo. Toto zhruba procento tzv. „pirátů silnic", kteří způsobují tragické nehody a dopravní komplikace, je potřeba ve spolupráci s policií a příslušnou obcí řešící přestupky umravňovat.
„Nejčastější příčinou nehod v omezených úsecích je nezvládnutí rychlé jízdy, náraz do dočasných svodidel, čímž se může na hodiny zastavit provoz na daném úseku. V tomto ohledu je policie s úsekovým měřením rychlosti spokojená, protože dokáže v provozu zachytit velké množství těchto případů," říká ředitel dopravní policie Jiří Zlý.
V uplynulých letech se počet přestupků jízdy nepřiměřenou rychlostí pohyboval kolem jednoho procenta ze všech, kteří daným úsekem projeli.
„Studie chování řidičů v uzavírkách na D1 ukázala, že se zahájením úsekového měření došlo k poklesu průměrné rychlosti o 5 km/h. Méně řidičů také překračovalo nejvyšší dovolenou rychlost. Díky tomu se snižuje riziko vzniku nehod, ale také je průjezd dopravním omezením plynulejší. Pokud se vozidla pohybují podobnou rychlostí a nedochází k náhlému zrychlování a brždění, zvyšuje se propustnost dálnice o 20 až 30 procent," uvedl vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold.
Kromě měřeného úseku č. 19 u Velkého Meziříčí budou postupně spouštěny další úsekové radary mezi Mirošovicemi (EXIT 21) a Hvězdonicemi (EXIT 29) mezi na modernizovaném úseku č. 2 nebo také na úseku č. 16 mezi Velkým Beranovem (EXIT 119) a Měřínem (EXIT 104).
V plánu je také postupné osazení detekčních kamer na úseku č. 7 Soutice (EXIT 53) – Loket (EXIT 66) nebo na úsecích 11 a 12 mezi Koberovicemi (EXIT 81) a Větrným Jeníkovem (EXIT 104).
Připravila: redakce ML

    Reklama
  • Kuřice prodej
  • ČSŽ schůze
  • ČSŽ zájezd
  • Malirstvi
  • Renovace vany
  • Prodej masa, Vanoce
  • Nábor fotbal
Nahoru