Řidiči se chovají na dálnici D1 neukázněně

Pol rychlostPřekračování povolené rychlosti a zbytečné nehody. Denně policisté z dálničního oddělení Velký Beranov řeší dopravní přestupky řidičů, kteří v modernizovaných úsecích D1 překračují povolenou rychlost. V některých úsecích modernizace je většinou vedený provoz v omezeném režimu 2 + 2 jízdní pruhy v jednom jízdním pásu. I když je tam rychlost omezena na 80 km v hodině a v levném pruhu je zakázána jízda nákladním vozidlům, kontroly zjišťují denně desítky porušení.

Policejní hlídka dálničního oddělení 21. května odpoledne kontrolovala na dálnici v modernizovaném úseku v omezení na 117. km ve směru jízdy na Prahu dodržování nejvyšší povolené rychlosti. Místem projelo osobní vozidlo Audi s českou registrační značkou a jeho čtyřiačtyřicetiletý řidič jel rychlostí 161 kilometrů v hodině, tedy nejvyšší povolenou „osmdesátku“ překročil dvojnásobně. Takový přestupek nelze projednat na místě, proto policisté přestupek zadokumentovali a předali do správního řízení příslušnému správními orgánu. A podobně vysokých překročení nejvyšší povolené rychlosti v úsecích, kde probíhá modernizace, zjišťujeme denně několik.
Právě v těchto úsecích policisté denně šetří zcela zbytečné dopravní nehody, které mají ve většině případů po dobu vyšetřování a dokumentování nehody a odstraňování havarovaných vozidel, za následek úplné uzavření dálnice. To pak s sebou přináší tvorbu zbytečných kolon, v nichž jsou čekající řidiči často nervózní a nepozorní a hrozí tak nebezpečí, že při rozjezdu kolony může dojít k další zbytečné dopravní nehodě. Příčiny těchto nehod jsou vždy stejné – řidič se plně nevěnuje řízení vozidla a nedokáže adekvátně a včas zareagovat na dopravní situaci, která vznikla před ním. Když se na dálnici v místě dopravního omezení náhle z důvodu vyšší intenzity provozu zpomalí provoz a vozidla jedou pomaleji v koloně, tito nepozorní řidiči často v plné rychlosti narazí do vozidla na konci pomalu jedoucí nebo již stojící kolony.
K takové dopravní nehodě, která se stane v opravovaném úseku, kde je provoz veden v provizorních zúžených jízdních pruzích, se velmi obtížně dostávají složky integrovaného záchranného systému, protože bývá z důvodu zúžení technicky složité vytvořit dostatečně širokou záchranářskou uličku. Stejně obtížně k místu přijíždí odtahové služby, které musí do úseku často nacouvat nebo najíždět za asistence policejní hlídky z protisměru.
„Na denním pořádku jsou přestupky spočívající v dvojnásobném překročení nejvyšší povolené osmdesátky v modernizovaných úsecích. Řidiči kamionů využívají k jízdě levý jízdní pruh v místech, kde jim to zakazuje dopravní značka, předjíždějí v místech, kde je pro ně stanoven zákaz předjíždění, parkují s vozidly v připojovacích a odstavných pruzích. Proto na tyto úseky denně zaměřuje náš výkon služby,“ uvedl plk. Mgr. David Jirák, vedoucí odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie kraje Vysočina, s tím, že se v žádném případě nebude tolerovat nekázeň řidičů a všichni, kteří nehodlají dodržovat zásady bezpečné jízdy a budou porušovat ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích, musí počítat s přísnými sankcemi v horních hranicích zákonem stanovených sazeb.
Modernizované úseky na dálnici D1 s dopravním omezením:
Úsek 11 – Koberovice (81) – Humpolec (90) – délka 8,8 km
Úsek 12 – Humpolec (90) – Větrný Jeníkov (104) – délka 13,6 km
Úsek 16 – Velký Beranov (119) – Měřín (134) – délka 14,7 km
Úsek 19 – Velké Meziříčí západ (141) – Velké Meziříčí východ (146) – délka 5,9 km

-pol-

    Reklama
  • Kuřice prodej
  • ČSŽ schůze
  • ČSŽ zájezd
  • Malirstvi
  • Renovace vany
  • Prodej masa, Vanoce
  • Nábor fotbal
Nahoru