• Medřičské listy
  • Zprávy
  • Dotace 10 milionů putovala do cestovního ruchu k 59 žadatelům. Podpořeny jsou také projekty z našeho regionu

Dotace 10 milionů putovala do cestovního ruchu k 59 žadatelům. Podpořeny jsou také projekty z našeho regionu

balonV souvislosti s jarními restriktivními opatřeními proti šíření pandemie COVID-19 a jejich dopadem zejména do sektoru cestovního ruchu přijalo krajské zastupitelstvo v červnu letošního roku několik opatření na podporu regionálního turistického ruchu i lokálních podnikatelských subjektů poskytujících ubytovací a jiné služby v oblasti turismu. Jedním z podpůrných prostředků bylo vyhlášení dotačního programu ve Fondu Vysočiny Marketing v cestovním ruchu 2020.

Celkovou schválenou částku 10 milionů korun si na přípravu a realizaci propagace vlastní turistické nabídky rozdělilo 59 příjemců. Pouze jedna z 60 došlých žádostí musela být vyřazena z důvodu nesouladu s podmínkami programu.
Schválené a přidělené částky od 32 000 do maximální částky 200 000 korun mohli podnikatelé nebo i spolky, nadace a obecně prospěšné společnosti začít čerpat na vlastní marketingové kampaně už pro letní sezonu 2020, nebo naopak cílit na turisty, kteří na Vysočinu přijedou nyní na podzim nebo o nadcházející zimní sezoně. „Termín pro podání žádostí byl až do 31. března 2021, ale už nyní je celá alokovaná částka vyčerpána. Dnes jsme na radě schvalovali více než 80 tisíc korun pro posledního úspěšného žadatele, další žádosti už proto nebudou moci být podpořeny,“ sdělil Pavel Pacal, náměstek hejtmana pro oblast regionálního rozvoje a doplnil, že krajská rada schvalovala dotace na turistický marketing průběžně na pěti jednáních od 11. srpna do 20. října.
Podle dostupných statistik požádaly o maximální dotaci ve výši 200 000 korun 2/3 žadatelů, v průměru činí krajská dotace 169 492 korun.
Většinu příjemců tvoří právnické osoby činné v oblasti cestovního ruchu, a to celých 56 %, dalších 27 % žadatelů byly fyzické osoby podnikající v turismu. Tito žadatelé, kteří téměř ve všech případech provozují ubytovací zařízení, využili dotaci na propagaci produktů typu víkendových či týdenních, relaxačně zážitkových pobytů na Vysočině, které cílí na různé skupiny jako rodiny s dětmi, senioři, sportovci, mladí lidé a instagrameři nebo vyznavači historie a umění.
Zbývajících 17 % představují žadatetlé z řad spolků, obecně prospěšných společností a příspěvkových organizací nezřizovaných Krajem Vysočina, nejčastěji jde o zastřešující organizace v oblasti cestovního ruchu, například kanceláře destinačního managementu nebo turistická centra, které dotaci nejčastěji využijí k propagaci vícedenních tematických programů s přenocováním zajištěným u lokálních ubytovatelů. Z žádostí je zřejmé, že pro propagaci produktů využívají žadatelé vždy mix několika různých propagačních nástrojů, které se vhodně zaměřují na určenou cílovou skupinu. Téměř ve všech podpořených projektech se objevuje on­‑line propagace na sociálních sítích a různých vyhledávačích, ať již formou PPC kampaní a vyhledávacích kampaní, například na googleAs, Sklik, nebo formou PR článků. Ve velké míře se však objevují také tištěné propagační materiály ve formě letáků, PR články v tištěných médiích nebo reklamní spoty v rádiích. Dalším častým podpůrným nástrojem jsou propagační videa nebo webové stránky, respektive jejich úprava a optimalizace ve vazbě na propagovaný produkt. V několika případech chtějí příjemci dotace využit k propagaci také služby influencerů.
Přehled podpořených žadatelů v dotačním programu Marketing v cestovním ruchu 2020 naleznete na https://www.fondvysociny.cz/dotace/zadosti/FV02788?kat=9&s=vse.
Až do konce října je také možné využít další nástroj na podporu cestovního ruchu na Vysočině, a to slevové vouchery na dovolenou. Z vyčleněných 10 milionů korun zbývá k dnešnímu dni vyčerpat ještě něco málo přes 2,6 milionu korun. Tisícikorunovou slevu na ubytování získá každý návštěvník starší 15 let, pokud na Vysočině do 31. října 2020 stráví v doprovodu jedné dospělé osoby alespoň tři noci. Ubytovací zařízení, kde je možné slevový voucher Kraje Vysočina ještě uplatnit, je možné vybírat na webu slevy.vysocina.eu.
„Díky této aplikaci se podařilo upozornit i na méně známá ubytovací zařízení a krásné lokality na Vysočině. Cílem této mimořádné finanční podpory směřující na posílení turistického ruchu bylo nejen prodloužení obvyklé doby pobytu turistů na Vysočině, ale také udržení zaměstnanosti v ubytovacích službách a navazujících oborech. Zájem turistů o slevy na pobyt nás velmi těší, do poloviny října uplatnilo slevu více než 7 300 lidí,“ doplňuje náměstky hejtmana pro oblast cestovního ruchu Jana Fischerová.
Třetím speciálním nástrojem na podporu cestovního ruchu a podnikatelů v oblasti turismu v Kraji Vysočina v tomto roce, byla v červnu vyhlášená soutěž Vysočina – nejlepší dovolená, kdy se mezi 42 projektů od 30 subjektů rozdělily celkem dva miliony korun. Mezi TOP projekty se nakonec dostala desítka originálních nabídek a každé z nich připadla odměna ve výši 100 000 korun.
Podrobnější informace k soutěži Vysočina – nejlepší dovolená naleznete ve zveřejněné tiskové zprávě: Vysočina – nejlepší dovolená. Deset TOP projektů získá od kraje 100 tisíc korun na https://www.kr­‑vysocina.cz/
-zdroj: krú-

Tabulka

    Reklama
  • Kuřice prodej
  • Malirstvi
  • Renovace vany
  • Prodej masa, Vanoce
  • Nábor fotbal
Nahoru