Novinky ve veřejné dopravě na Vysočině

busS ohledem na rozvolňování epidemiologických opatření se postupně vrací do normálu veřejná doprava. V polovině listopadu se zpět vrátila většina původních linkových autobusů nabízených v pracovní dny. Operativně doplňujeme po domluvě s autobusovými dopravci, dle vytížení posilové spoje. Od 1. ledna 2021 bude plnohodnotně obnovena i nabídka víkendové linkové (autobusové) dopravy dle systému Veřejné dopravy Vysočiny (VDV).

„Od 1. ledna 2020 dojde na dílčím území Havlíčkobrodska obsluhovaném dopravcem Ariva ke spuštění plnohodnotné integrace. Od hranic s Pardubickým krajem směr Havlíčkův Brod­‑Přibyslav­‑Havlíčkova Borová­‑Chotěboř je potvrzeno a odsouhlaseno fungování návaznosti spojů mezi autobusy a vlaky, vyladěny jsou víkendové spoje a cestující mohou plnohodnotně využívat jednotou jízdenku Veřejné dopravy Vysočiny. Dopravci jsou schopni tento režim technicky i logisticky bez problémů zvládnout, obce i města byla o tomto kroku informována,“ informoval Martin Hyský, člen Zastupitelstva Kraje Vysočina pověřený koordinací VDV. Další částí kraje, ve které chceme s úpravou linkových (autobusových) jízdních řádů pokračovat, je oblast Třebíčska. V drážní dopravě proběhla optimalizace jízdních řádů již v prosinci roku 2019.

Informace týkající se regionální a další vlakové dopravy jsou součástí oficiální tiskové zprávy vydané Českými drahami

Nový jízdní řád 2021 v Kraji Vysočina

V neděli 13. prosince 2020 začne platit nový železniční jízdní řád. Rozsah regionální dopravy Českých drah v Kraji Vysočina zůstane na obdobné úrovni jako v současném grafikonu. Vlaky na většině tratí pojedou podobně jako v současnosti, s některými změnami je však potřeba počítat na trati 240 mezi Jihlavou, Třebíčí, Náměští nad Oslavou a Brnem. V úseku mezi Horní Cerekví a Jindřichovým Hradcem budou zajišťovány pouze vlaky dálkové dopravy. Nový jízdní řád bude platit až do 11. prosince 2021.
V období platnosti jízdního řádu 2021 ujedou regionální spoje na území Kraje Vysočina 4,4 mil. vlakokilometrů. České dráhy vypraví na území Kraje Vysočina průměrně 405 vlaků v pracovní dny a 286 spojů v nepracovní dny. V celoročním průměru půjde o 371 vlaků denně.
Na všech provozovaných tratích v Kraji Vysočina vyjma tratě 240 se koncepce jízdního řádu prakticky nemění a dochází pouze k úpravám jednotlivých vlaků (jejich časovým polohám, případně úpravám datových omezení). Na trati 225 v úseku Jindřichův Hradec – Počátky­‑Žirovnice bude zrušena osobní regionální doprava (úsek je v objednávce Jihočeského kraje). Spojení do stanic Počátky­‑Žirovnice a Horní Cerekev i nadále zajišťují rychlíky linky R11.
S platností od 13. prosince 2020 dojde k rozšíření IDS VDV. Nově budou do tohoto integrovaného dopravního systému zařazeny zastávky Vítanov a Hlinsko v Čechách na trati 238.

Přehled změn v regionální dopravě Českých drah v Kraji Vysočina

Trať 212 Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou (– Čerčany)
· Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Trať 224 Horní Cerekev – Obrataň (– Tábor)
· Vlak s odjezdem v 9:05 z Tábora a příjezdem v 11:20 do Jihlavy (Os 18406) nově pojede v úseku Pacov – Jihlava také v pracovní dny v období letních prázdnin.
· Vlak s odjezdem v 8:37 z Jihlavy a příjezdem v 10:52 do Tábora (Os 18411) nově pojede v úseku Jihlava – Pacov také v pracovní dny v období letních prázdnin.
· Časové polohy a datová omezení ostatních vlaků se nemění.
Trať 225 (Veselí nad Lužnicí –) Horní Cerekev – Jihlava – Havlíčkův Brod
· V úseku Jindřichův Hradec – Počátky­‑Žirovnice dochází k úplnému zrušení osobní regionální dopravy (úsek je v objednávce Jihočeského kraje). Nově tedy není regionální dopravou obsluhován úsek z Jindřichova Hradce do Horní Cerekve. Ve stanicích Počátky­‑Žirovnice a Horní Cerekev zastavují vlaky kategorie R.
· Vlak s odjezdem v 9:05 z Tábora a příjezdem v 11:20 do Jihlavy (Os 18406) nově pojede v úseku Pacov – Jihlava také v pracovní dny v období letních prázdnin.
· Vlak s odjezdem v 8:37 z Jihlavy a příjezdem v 10:52 do Tábora (Os 18411) nově pojede v úseku Jihlava – Pacov také v pracovní dny v období letních prázdnin.
· Spěšný vlak jedoucí v pracovní dny s odjezdem v 13:03 z Havlíčkova Brodu bude v úseku Havlíčkův Brod – Jihlava zrušen. Cestující mohou využít zastávkový osobní vlak s odjezdem ve 12:55 z Havlíčkova Brodu (Os 28303).
· Dále na této trati dochází k drobným časovým posunům vybraných vlaků, a to především z důvodu větší stabilizace dopravního modelu a úpravy taktových poloh vlaků.
· Datová omezení ostatních vlaků se nemění.
Trať 227 Kostelec u Jihlavy – Telč (– Slavonice)
· Na této trati dochází pouze k drobným časovým posunům vybraných vlaků. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Trať 230 Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou (– Kolín)
· Na této trati dochází pouze k drobným časovým úpravám jednotlivých vlaků, jejichž cílem je zachovat či vylepšit přípojové vazby v Havlíčkově Brodě a Kolíně.
· Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Trať 237 Havlíčkův Brod – Humpolec
· Rozsah dopravy na této trati se v pracovní dny navýší o jeden pár večerních vlaků.
· V pracovní dny pojede nový vlak Havlíčkův Brod – Humpolec (Os 15968), s odjezdem z Havlíčkova Brodu ve 22:05 a příjezdem do Humpolce ve 22:47. V opačném směru bude zaveden nový vlak Humpolec – Havlíčkův Brod (Os 15969), s odjezdem z Humpolce v 22:54 a příjezdem do Havlíčkova Brodu v 23:36.
· Časové polohy a datová omezení ostatních vlaků se nemění.
Trať 238 Havlíčkův Brod – Ždírec nad Doubravou (– Pardubice)
· Na této trati dochází pouze k drobným časovým posunům vybraných vlaků. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
· Nově bude na této trati rozšířen IDS VDV o zastávky Vítanov a Hlinsko v Čechách.
Trať 240 (Brno –) Náměšť nad Oslavou – Okříšky – Jihlava
· Z důvodu pokračování dlouhodobé výluky jedné z traťových kolejí v úseku Brno – Střelice, kde má proběhnout rekonstrukce elektrizace tratě, bude pro tuto trať od 13. prosince 2020 vydán výlukový jízdní řád. Tato výluka bude mít významný dopad především na osobní vlaky v úseku Brno – Zastávka u Brna. I tento výlukový jízdní řád již bude obsahovat celou řadu změn proti stávajícímu (též výlukovému) stavu.
· Po ukončení výluky Brno – Střelice ve druhém pololetí roku 2021 bude zaveden jízdní řád vlaků jedoucích opět již z Brna. Bude obsahovat větší množství změn časových poloh vlaků.
· Na této trati dochází k řadě změn. K významnějším bude patřit odstranění přestupu u celkem 12 spojů v Náměšti nad Oslavou a nahrazení přestupem zpravidla v Třebíči, jako místem s vyšším zlomem frekvence cestujících. Mezi Třebíčí a Náměští nad Oslavou také nově pojede vlak s odjezdem v 18:35 z Třebíče.
· Cestujícím doporučujeme věnovat změnám na této trati zvýšenou pozornost.
Trať 241 (Znojmo –) Moravské Budějovice – Okříšky
· Vlak s odjezdem v 19:12 z Okříšek do Znojma (Os 24825) nově pojede v úseku Okříšky – Moravské Budějovice i o víkendech.
· Vlak s odjezdem v 19:08 ze Znojma do Okříšek (Os 24824) nově pojede v úseku Moravské Budějovice – Okříšky i o víkendech.
· Časové polohy a datová omezení ostatních vlaků se nemění.
Trať 250 (Brno –) Žďár nad Sázavou – Havlíčkův Brod
· Všechny vlaky regionální dopravy kromě Os 5911, Os 5918 a Os 8755 nově zastaví v zastávce Nížkov.
· Vlak s odjezdem ve 12:26 ze Žďáru nad Sázavou do Havlíčkova Brodu (Os 5912) pojede nově pouze o víkendu. V pracovní dny pojede z důvodu navázání nových přípojových vazeb v Havlíčkově Brodu v dřívější poloze s odjezdem již v 12:14 ze Žďáru nad Sázavou a příjezdem do Havlíčkova Brodu v 12:48 (Os 8750).
· Vlak s odjezdem v 15:37 ze Žďáru nad Sázavou do Brna (Os 4619) nově zastaví v zastávce Laštovičky.
· Poslední večerní vlak s odjezdem v 22:10 z Havlíčkova Brodu do Žďáru nad Sázavou (Os 8755) nově zastaví též v zastávkách Stříbrné Hory, Přibyslav zastávka a Ronov nad Sázavou.
· Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Trať 256 (Tišnov –) Nové Město na Moravě – Žďár nad Sázavou
· Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Trať 257 Studenec – Velké Meziříčí – Křižanov
· Na této trati dochází pouze k drobným časovým úpravám vybraných vlaků v úseku Velké Meziříčí – Studenec, jejichž cílem je především zvýšení bezpečnosti provozu na trati řízené podle předpisu D3.
· Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

tisk@kr­‑vysocina.cz

https://www.kr-vysocina.cz/novinky-ve-verejne-doprave-na-vysocine/d-4104378/p1=110316

    Reklama
  • Kuřice prodej
  • ČSŽ schůze
  • Malirstvi
  • Renovace vany
  • Prodej masa, Vanoce
  • Nábor fotbal
Nahoru